Síla rozhodnutí

Pokud se člověk jednou pro něco rozhodne, netuší, na jakou cestu se vydává a kam ho cesta zavede. Někdy se dějí divné věci.Někteří z nás je zažili a na některé to teprve čeká. Zahnáni do kouta, poznáváme, jací jsme a co v nás je.        

 Tak jsem měl dost městského života, plného rachotu, drčení, řevu a houkání sanitek. Přeplněných ulic, obchodů a čekáren u lékařů. Tak nějak mi bylo zle z města. Rozhodl jsem se, že okusím život na vsi. Realitní kanceláře jsou přeplněné nabídek krásných i ošklivějších domů z klidné části naší překrásné vlasti, tak co bych se nepřestěhoval, někam kde budu mít klid a ticho. Nic se nemá přehánět, zní jedno přísloví.  A o tom jsem se měl přesvědčit v příštích dnech.

Duchařských historek a povídek znám poměrně dost, hodně jsem je jednu etapu svého života četl. Jenže mě ani na chvilku nenapadlo, že i já se stanu aktérem jedné duchařské příhody.  Jak jsem v úvodu naznačil, měl jsem dost města, měšťanů a hlavně městského rozruchu. Jednoho dne jsem zašel do realitní kanceláře plně rozhodnut, že si pořídím malý a útulný domek, někde v lůnu přírody. Lidí pomálu, sem tam nějaké to zvířátko, a ticho kol kolem. Realitní kancelář sice disponovala různými realitami, jenže na mou představu lůna přírody, byla každá z nich dost vzdálená. Je pravda, že jako městský člověk jsem měl vysněné představy o životě na samotě. Slovy našich “Představoval jsem si to jako Hurvínek válku“.

Nálada realitního makléře postupovala asi jako od vyhřátého letního dne k zimnímu večeru. Od veselého pojďte dál, nic není problém po tak já už nevím, možná byste měl …, no asi vypadnout. A o to víc se mi vypadnout nechtělo. Tak jsem navrhl, a co takhle neprodejné, dlouho neprodejné kousky. Zajiskřilo se mu v oku a v mžiku přinesl nějaké fotografie, než mi je ukázal, rozhlédl se okolo, zatvářil se tajemně a spiklenecky šeptl, ať si je prohlédnu. Nějak jsem nechápal, proč se tváří jako by mu někdo stál za zády a poslouchal nás, ale říkal jsem si“ panáček je už asi ze mě unavenej“.

Otevřel složku s fotografiemi a popiskami objektu. Líbil se mi, koukal jsem se zaujetím do fotografií, když v tom jsem zvedl hlavu, podíval se na makléře a uviděl bílou až šedavou barvu jeho obličeje. Koukal někam do rohu, přímo zíral do jednoho bodu v místnosti. Podíval jsem se tím směrem a nic neviděl, jen prázdný kout. Promluvil jsem na něj, lekl se, škubl sebou a podíval se na mě. S radostí jsem mu oznámil, že tohle je přesně to co jsem si představoval, malý domek uprostřed přírody, sice je to v lese, ale to bude bez tak nějaký lesík a ne hluboký les, no ne? Pojedeme se tam podívat, navrhl jsem. Chlapík ještě víc zbledl a začal naříkat, že mu nějak není dobře, že se mu najednou přitížilo a že on už tam několikrát byl a ví, že je to daleko a než tam dorazíme, bude tma a on musí za ženou a děckem. A pokud na tom trvám, že mi dá klíče a adresu ať se tam trmácím za tmy sám. A co, řekl jsem si, konečně se mi něco líbí, přece to nevzdám, tak pojedu hned. Vzal jsem si od něj klíče, adresu a mapku, kde mám sjet ze silnice na lesní cestu, kterou se dostanu k domku. Při loučení se mi díval upřeně do očí a zeptal se mě, jestli si to nechci rozmyslet a nechat to na jindy, až bude světlo, že stejně za šera toho moc neuvidím. Nechtělo se mi čekat. A tak jsem vyjel hned.

Pokračování ...?

 

Autor: Lucie Michalová | středa 25.10.2017 21:32 | karma článku: 7,08 | přečteno: 236x
  • Další články autora

Lucie Michalová

Nechtěné dítě

Lidé mají život uspěchaný. Chtějí to tak. Říká se, že je konečně lidstvo vyspělé. Omyl. S kamenem v ruce čeká, koho s ním praští. Ve světě i v rodině.

30.4.2024 v 8:43 | Karma: 6,28 | Přečteno: 294x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Michalová

Poznáte tyto verše

Někdy bychom chtěli vytvořit něco co by po nás zůstalo na mnoho let. Postavit dům, zasadit strom, namalovat obraz. No, patřím mezi ty, co využívají co jiní postavili, napsali nebo nazpívali. Však jednou za čas mám chuť to změnit.

25.4.2024 v 10:51 | Karma: 6,98 | Přečteno: 137x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

Posmrtný život

Je to věčné téma. Posmrtný život. Existuje? Pokud chceme vidět duchy, tak je uvidíme, ikdyž tam nejsou. Kdo chce věřit, tak uvěří. Kdo ničemu nevěří, neuvěří. Pro klid duše tohle téma lidé raději moc neprobírají, protože co kdyby

20.2.2024 v 13:09 | Karma: 13,12 | Přečteno: 338x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Michalová

Budíček

Sny. Krásné. Něžné. Bojovné. Hysterické. Erotické. Budovatelské. Stavitelské. Zdá se, že se nám to jen zdá. Je to jen sen? Nebo touha. Toužíme postavit dům, zasadit strom a zplodit syna. Sny jsou naše realita.

18.2.2024 v 0:40 | Karma: 7,74 | Přečteno: 148x | Diskuse| Osobní

Lucie Michalová

Láska první a na celý život

Každý jsme ji měli... lásku jako z filmu. Jediná a opravdová. Zdá se, že je na celý život. A ono se po čase ukázalo, že je to letní románek. Tak na odlehčení jarních dní. Všude to pučí. Sněženky krásně kvetou. Tak píseň, chraplavá

15.2.2024 v 18:15 | Karma: 9,09 | Přečteno: 255x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu

4. května 2024  7:16

Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...

Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku

4. května 2024  7:05

Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...

Do konce roku by se mohlo konat další jednání české a ukrajinské vlády, řekl Fiala

4. května 2024  6:48

Do konce letošního roku by se podle premiéra Petra Fialy mohlo konat další společné jednání české a...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

  • Počet článků 77
  • Celková karma 9,71
  • Průměrná čtenost 523x
Ráda píšu básně, malé texty, snažím se být vnímavá, věřím v dobro.