Já přeci nejsem taková!

Vymyšlený příběh. Vymyšlený? Mám o sobě mínění, co bych udělala v určité situaci, jenže, když na to přijde, je všechno jinak. 

Je 5.30, ještě rozespalá jedu metrem do práce. Vagon metra byl poloprázdný, usadila jsem se k oknu,zírala na koleje a dráty míhající se v šeru tunelu. Na jedné stanici, hned jak se otevřely dveře, vrhli se dovnitř tři muži. Všichni na ně zírali. Jen já pořád koukám do okénka. Najednou jsem měla zvláštní pocit, jakoby se změnilo napětí vzduchu, najednou divný šum a vnitřní hlas „pozor“ , podívala jsem se vedle sebe. Všichni kolem mne byli pryč, seděla jsem tam sama..Ve vteřině jsem nebyla ospalá. Všechny smysly jsem měla v pohybu. Mrknu kde jsou ostatní. Všichni cestující v tichosti opustili svá místa a přesunuli se do zadní části vozu. Zas ten divný pocit nebezpečí, ano všichni se báli a nikdo nevydal ani hlásku. Nikdo z nich. Ani ti tři muži. Proboha! Ve vteřině jsem pochopila. V uličce dva z těch mužů leželi na tom třetím a bušili do něj. On se jim dostal ze kleští a utíkal směrem ke mně. Oni si ho chytli a stáhli na zem a znova do něj bušili. Dostal se zas úskokem mezi ně a běžel k lidem do zadní části vozu. Ti se rozestoupili. Bylo ticho, jen vzduch byl plný strachu. V nastalém zmatku jsem si všimla, že přijíždíme do stanice. Ti dva si ho zas chytli. Měl jen košili, ani bundu už neměl. Jeden z nich mu dal pěstí rovnou do nosu, Na jeho bílé košili se objevila krev. Vrátil úder takovou silou, že je to překvapilo. V tu chvíli, vlak zastavil ve stanici, dveře se otevřely a on se hbitě prosmekl mezi nimi a ven z vagónu. Jen na sebe mrkli a vyběhli za ním. Dveře vagónu se zavíraly, lidé se pomalu vraceli na svá místa. Ještě na tvářích měli strach, zmatek, údiv. Jak vlak opouštěl stanici, ještě jsem zahlédla, jak za ním běží. Doháněli ho, když v tom se jim otočil a vběhl do vagónu na druhé straně, co zrovna přijel. Chytli se dveří a rozevřely je a vlezli za ním. Náš vagón vjel do tunelu. Bylo ticho, všichni koukali buď na zem nebo z okna. Na další stanici nastoupili další lidé a ve vagónu nastal normální cvrkot a napětí se pomalu rozpouštělo. Celý den jsem měla zvláštní pocit. Strach.? Nejenom. Uvažovala jsem „Nikdo nepomohl, ani já. Jenže, jak bych mu pomohla? Znali se a vyřizovali si něco mezi sebou? Jak to s nimi asi dopadlo? Jsou někdy chvíle, kdy si vzpomenu. Byly to nejdelší dvě minuty v mém životě. Ten pocit bezmoci a strachu o holý život, který jde až do morku kosti. 

Autor: Lucie Michalová | sobota 11.3.2017 20:17 | karma článku: 18,68 | přečteno: 369x
  • Další články autora

Lucie Michalová

Poznáte tyto verše

Někdy bychom chtěli vytvořit něco co by po nás zůstalo na mnoho let. Postavit dům, zasadit strom, namalovat obraz. No, patřím mezi ty, co využívají co jiní postavili, napsali nebo nazpívali. Však jednou za čas mám chuť to změnit.

25.4.2024 v 10:51 | Karma: 6,94 | Přečteno: 132x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

Posmrtný život

Je to věčné téma. Posmrtný život. Existuje? Pokud chceme vidět duchy, tak je uvidíme, ikdyž tam nejsou. Kdo chce věřit, tak uvěří. Kdo ničemu nevěří, neuvěří. Pro klid duše tohle téma lidé raději moc neprobírají, protože co kdyby

20.2.2024 v 13:09 | Karma: 13,12 | Přečteno: 331x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Michalová

Budíček

Sny. Krásné. Něžné. Bojovné. Hysterické. Erotické. Budovatelské. Stavitelské. Zdá se, že se nám to jen zdá. Je to jen sen? Nebo touha. Toužíme postavit dům, zasadit strom a zplodit syna. Sny jsou naše realita.

18.2.2024 v 0:40 | Karma: 7,74 | Přečteno: 147x | Diskuse| Osobní

Lucie Michalová

Láska první a na celý život

Každý jsme ji měli... lásku jako z filmu. Jediná a opravdová. Zdá se, že je na celý život. A ono se po čase ukázalo, že je to letní románek. Tak na odlehčení jarních dní. Všude to pučí. Sněženky krásně kvetou. Tak píseň, chraplavá

15.2.2024 v 18:15 | Karma: 9,09 | Přečteno: 253x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

A přeci se točí

Nezapomínáme někdy jako národ, kdo jsme a odkud jsme? Kdo byli naši předci a za co bojovali, za jakou pravdu. Za naší rodnou řeč, za naši korunu, za svobodu, ikdyž věděli, že jednoduché to nebude, šli a bojovali všemi prostředky.

15.2.2024 v 10:14 | Karma: 11,87 | Přečteno: 224x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 9,87
  • Průměrná čtenost 530x
Ráda píšu básně, malé texty, snažím se být vnímavá, věřím v dobro.