Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Má bilance loňského roku

Má soukromá bilance loňského roku. Asi bych se měla ohlédnou za tím, co a jak jsem loni zvládla, či nezvládla. A zamyslet se jak to vidím letos. Jenže to nakonec dopadlo tak, že jsem se hned zasekla na loňském lednu. Takže...

Zase tu máme nový rok a s tím spojené osobní bilance roku minulého a osobní předsevzetí do roku nového. Ano, osobní bilance nevyšla zas tak špatně. Nějak si nemůžu vzpomenout na nic zlého. Nebo že, by to bylo tím, že mi paměť už neslouží jako dřív…No, mám kapesní kalendář, kam si zapisuji důležité i nedůležité schůzky. A tak jsem si kalendář našla. Otevřela a s úžasem jsem zjistila, že žádné poznámky nemám. Tedy na kraji roku, začátek ledna, myslivecký ples. Hned se mi vybavilo, jak bylo fajn. Vyhrála jsem v loterii dva bažanty. Možná bažanta a křepelku. Měla jsem nefalšovanou radost. Trochu mi ji kazilo pomyšlení, že jsem chtěla vyhrát toho divočáka, co ležel hned naproti vchodovým dveřím. Válel se tam v řadě dalších ulovených zvířat. Vešla jsem do kulturáku a pohled padl na divočáka, hned jsem zamířila k němu, řekla jsem mu, aby mu to bylo jasný, „ hele neboj, my dva spolu dnes večer odejdeme, tak se těš“

…Takže jsem neodcházela s divočákem, ale s dvěma bažanty. Tedy, zas musím podotknout, že dva je víc než jeden. A neodcházela jsem z plesu sama, to se taky počítá. Má radost a přesvědčení, že tohle přeci dám a zvládnu kuchat a uvařit a bůhví co ještě, byla podpořena i trochou toho dobrého vína. V taxíku, který pro mě přijel před kulturák, seděla žena. Byla to úleva. Viděla můj úlovek z plesu a nevadilo ji, že má najednou tři pasažéry, ale stejně po očku koukala, jestli se nehýbají a jestli je nechci posadit vedle sebe. Já je stále hladila, jako by se jim v autě mělo udělat zle. Slečna se mě zeptala, jak je budu vařit, jestli mám oblíbený recept. Já plná přesvědčení, že vše zvládnu, vždyť jsem moderní žena a na internetu najdu vše potřebné, jsem ji vyprávěla z vesela o tom, že to neznám, ale že to dám. Věřila jsem tomu asi tak do devíti ráno, kdy jsem se probudila a zjistila, že vážně mám doma dva bažanty, se kterými fakt, nevím co dělat.

...A jak já vám byla šťastná, že jsem nevyhrála toho divočáka…

Šla jsem se podívat na chodbu asi třikrát, abych se přesvědčila, že je to pravda. Pak jsem si sedla k internetu. Mé přesvědčení rychle vzalo za své. Popadla jsem telefon. Volala jsem všem, o kom jsem si myslela, že by věděl co a jak. Bohužel. Za dvě další hodiny mě popadla panika. Jeminkote, když s nimi nebudu nic dělat, začne to tu smrdět a budou z nich lézt červy. No, co jsem to zas provedla. Nakonec, a to byla moje spása, volala kamarádka, se kterou jsem byla na tom plese. Tak co? Jak jsi dorazila domu? Neztratila si je cestou? A máš už vymyšleno, co s nimi budeš dělat? Svěřila jsem se jí se svou obrovskou obavou. Vysvětlovala mi asi deset minut, co se s tím vším musí, abych nakonec našeho rozhovoru, bez jakéhokoli zaváhání, ji darovala oba bažanty, když ví co a jak. Ona měla neskrývanou radost, že je bude mít a já neskrývanou úlevu, že je mít nebudu. Tak to byl můj lednový příběh loňského roku. Vlastně se tuhle ozvala, jestli nechci zase letos na myslivecký ples, jako loni…Asi půjdu, co kdyby letos, přece jen vyšel ten divočák…

 

Úlovek plesový

 

https://youtu.be/zfXhW3ZR2co?feature=shared

Autor: Lucie Michalová | středa 3.1.2024 14:37 | karma článku: 12,07 | přečteno: 273x
  • Další články autora

Lucie Michalová

Poznáte tyto verše

Někdy bychom chtěli vytvořit něco co by po nás zůstalo na mnoho let. Postavit dům, zasadit strom, namalovat obraz. No, patřím mezi ty, co využívají co jiní postavili, napsali nebo nazpívali. Však jednou za čas mám chuť to změnit.

25.4.2024 v 10:51 | Karma: 6,94 | Přečteno: 132x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

Posmrtný život

Je to věčné téma. Posmrtný život. Existuje? Pokud chceme vidět duchy, tak je uvidíme, ikdyž tam nejsou. Kdo chce věřit, tak uvěří. Kdo ničemu nevěří, neuvěří. Pro klid duše tohle téma lidé raději moc neprobírají, protože co kdyby

20.2.2024 v 13:09 | Karma: 13,12 | Přečteno: 331x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Michalová

Budíček

Sny. Krásné. Něžné. Bojovné. Hysterické. Erotické. Budovatelské. Stavitelské. Zdá se, že se nám to jen zdá. Je to jen sen? Nebo touha. Toužíme postavit dům, zasadit strom a zplodit syna. Sny jsou naše realita.

18.2.2024 v 0:40 | Karma: 7,74 | Přečteno: 147x | Diskuse| Osobní

Lucie Michalová

Láska první a na celý život

Každý jsme ji měli... lásku jako z filmu. Jediná a opravdová. Zdá se, že je na celý život. A ono se po čase ukázalo, že je to letní románek. Tak na odlehčení jarních dní. Všude to pučí. Sněženky krásně kvetou. Tak píseň, chraplavá

15.2.2024 v 18:15 | Karma: 9,09 | Přečteno: 253x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

A přeci se točí

Nezapomínáme někdy jako národ, kdo jsme a odkud jsme? Kdo byli naši předci a za co bojovali, za jakou pravdu. Za naší rodnou řeč, za naši korunu, za svobodu, ikdyž věděli, že jednoduché to nebude, šli a bojovali všemi prostředky.

15.2.2024 v 10:14 | Karma: 11,87 | Přečteno: 224x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 9,87
  • Průměrná čtenost 530x
Ráda píšu básně, malé texty, snažím se být vnímavá, věřím v dobro.