Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Deník stárnoucí ženy - Přání

Chtěla jsem napsat komentář k článku " Život" ,ale nějak se mi to nevešlo do místa, které je k tomu určené .Tak z komentáře vznikl článek. Inspiroval mě napsat další díl deníku i s básní. Nic vážného, jen život.

Každý člověk prožívá svůj život jinak. Člověk se na začátku svého života rozhodne na jaké straně chce stát. Dobro - Zlo. Když vybereme dobro, chceme lásku a když ji ztrácíme, máme pocit, že život protéká mezi prsty, že už nebude to co dřív. Začne hodnotit. Najednou se ohlédne a pokud k tomu zjistí, že cesta za ním je delší než před ním, tak přemýšlí co s tím. Rád by toho ještě tolik stihl, no jiná věc je energie a síla, kterou disponuje. Obdivuji energické bytosti, které ještě v pětasedmdesáti lyžují a jezdí na kole, dělají 30 km tůry. Marně toužím být taková po padesátce. Klouby mi samovolně vypadávají, oči mě někdy klamou (jé to je paní sousedka a po pozdravu zjistím, že to je cizí chlap), s odvahou v srdci a přesvědčením si zabalím batoh na celodenní výlet, abych po dvou hodinách hledala cestu zpátky. Noční křeče v noze, které mě zaručeně vyženou z postele (horší varianta je, když se to stane v láskyplném objetí, jak se říká v tom nejlepším, nebo na veřejném místě, třeba v tramvaji, když se snažíte vystoupit po těch sakrametsky vysokých schodech).  Běhám po pokoji po jedné noze, druhou třesu jako po epileptickém záchvatu, snažím se v levo, v pravo, nahoru a dolů nakonec si sednu i lehnu a mažu co najdu, a nakonec po úlevě zpívám Bohu blahořečené písně...  V kině na vysněném filmu se marně snažím soustředit, přes mlaskání a šustění hudruju jako stará Vajtingrová. Tuhle mě zradil zrak i mechanika..nějak se potkala moje špička nohy s okrajem posledního schodu a to ještě v zaměstnání. No elegantně a zcela potichu jsem se schoulila na zem. S nechápavým výrazem a úlekem, že nemám kontrolu nad vlastím tělem, jsem se rychle zvedla a smíchem jsem přesvědčovala sama sebe, že to je vlastně velká švanda. Rozhlížejíc se, jestli mě nikdo neviděl. Kromě kamery, která mě zaručeně celou dobu snímala, tam nikdo jiný nebyl. Tak jsem si představovala IT oddělení..kde sedíc za stoly se smějou až jim odlétají knoflíky z košil. A poslední dobrá se mi stala onehdá po ránu. Tak si takhle chci protáhnout končetinu. Ruku jsem si hodila za hlavu a chtíc ji vytáhnou v protažení, cítím jak mi vypadává z rameno z kloubu, kde by přec mělo být pevně vkloubené, no ne?  Dobré však je, že lékaři s láskou a vytrvalostí, vždy od nějakého neduhu pomůžou... aby se za chvíli ukázal jiný.  A tak ještě báseň, kterou píši s ortézou na ruce. To, abych nevyšla ze cviku, psaní jednou rukou, která se mi časem moc hodí. Cvik dělá mistry.

 

Měla jsem vždy pocit, že času mám nazbyt

se svou životní láskou zestárnu bok po boku

že na místa a za lidmi se vždy mohu vrátit

životní cesta až začne strmě stoupat, se s

partnerem budeme společně držet a podpírat

 

Životem spousta chyb se nasbírá a

marně se čeká na odpuštění a u jiných zas

zmizela jiskra při pohledu z očí do očí a

chlad a nezájem odradí od pohlazení a obejmutí

Neztrácet naději, rady létají vzduchem zas

 

zdá se...život protekl mezi prsty, když jiskra

očí pohasla a vrčení místo pozdravu a bolestí

po ránu víc než včera a písmenka v knize jsou menší

obchod přes noc přestěhovali, zdá se o kilometr dál

 

u srdce zahřeje, že z lásky se přátelství stalo

že na nohy ze země nás přítel postaví 

děti za námi stojí v těžkých dobách a naopak

stálo to za to, ten život zběsilej...jen chtěla bych

na více místech být a více věcí zkusit a víc

dobra vidět a tak nápad mám, zkusit žít ještě jednou

 

jen si nejsem jistá, jestli v téhle době...

 

 

 

 

 

 

Autor: Lucie Michalová | pondělí 16.10.2023 12:13 | karma článku: 12,80 | přečteno: 325x
  • Další články autora

Lucie Michalová

Poznáte tyto verše

Někdy bychom chtěli vytvořit něco co by po nás zůstalo na mnoho let. Postavit dům, zasadit strom, namalovat obraz. No, patřím mezi ty, co využívají co jiní postavili, napsali nebo nazpívali. Však jednou za čas mám chuť to změnit.

25.4.2024 v 10:51 | Karma: 6,94 | Přečteno: 132x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

Posmrtný život

Je to věčné téma. Posmrtný život. Existuje? Pokud chceme vidět duchy, tak je uvidíme, ikdyž tam nejsou. Kdo chce věřit, tak uvěří. Kdo ničemu nevěří, neuvěří. Pro klid duše tohle téma lidé raději moc neprobírají, protože co kdyby

20.2.2024 v 13:09 | Karma: 13,12 | Přečteno: 331x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Michalová

Budíček

Sny. Krásné. Něžné. Bojovné. Hysterické. Erotické. Budovatelské. Stavitelské. Zdá se, že se nám to jen zdá. Je to jen sen? Nebo touha. Toužíme postavit dům, zasadit strom a zplodit syna. Sny jsou naše realita.

18.2.2024 v 0:40 | Karma: 7,74 | Přečteno: 147x | Diskuse| Osobní

Lucie Michalová

Láska první a na celý život

Každý jsme ji měli... lásku jako z filmu. Jediná a opravdová. Zdá se, že je na celý život. A ono se po čase ukázalo, že je to letní románek. Tak na odlehčení jarních dní. Všude to pučí. Sněženky krásně kvetou. Tak píseň, chraplavá

15.2.2024 v 18:15 | Karma: 9,09 | Přečteno: 253x | Diskuse| Ona

Lucie Michalová

A přeci se točí

Nezapomínáme někdy jako národ, kdo jsme a odkud jsme? Kdo byli naši předci a za co bojovali, za jakou pravdu. Za naší rodnou řeč, za naši korunu, za svobodu, ikdyž věděli, že jednoduché to nebude, šli a bojovali všemi prostředky.

15.2.2024 v 10:14 | Karma: 11,87 | Přečteno: 224x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, nevzrušuje se Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Trpí bolestmi, rok čekají na operaci zápěstí. V Česku dlouho chyběly umělé klouby

28. dubna 2024  16:25

V Česku dlouho chyběly umělé klouby do zápěstí. Pracovišť, která je dříve měnila, bylo v zemi jen...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 9,87
  • Průměrná čtenost 530x
Ráda píšu básně, malé texty, snažím se být vnímavá, věřím v dobro.